Székrekedés elleni ételek

Székrekedés elleni ételek

A legegyszerűbb és leghatásosabb módja az egészséges emésztés fenntartásának, ha a természetes utat választjuk. De vajon mi az oka, hogy a legtöbb, egészséggel foglalkozó tájékoztató és ajánlás a természetes utat ajánlja?

aszaltszilvaÚgy tűnik, egyre inkább szertefoszlik az a mítosz, ami a gyógyszerek mindenhatóságába helyezte a bizalmat. Az elmúlt száz évben szinte minden betegségre a nagy gyógyszergyárak találtak valamilyen igazán hatékony megoldást. Ez kétségtelen tény. Kiderült ugyanakkor az is, hogy a gyógyszerek szedése szinte mindig valamilyen mellékhatással is együtt jár. Elég csak megnéznünk a gyógyszerek mellé tett betegtájékoztatókat, amin az esetleges mellékhatások olvashatóak.
A hatékony, bár gyakran agresszív megoldások mellett egyre nagyobb teret kaptak azok a megközelítések, amelyek a megelőzésre és, ha a betegség mégis kialakult, a természetes módszerekre helyezik a hangsúlyt. Így van ez az emésztés és a bélműködés egyensúlyának fenntartása esetében is. A székrekedés bármelyik életkorban kialakulhat, jellemzően azonban a hölgyek, illetve az idősebb korosztály, valamit a stresszes életmódot folytatók hajlamosabbak rá. A természetes megoldás ilyenkor a megelőzés, méghozzá a probléma gyökerénél kezdve, azaz a táplálékunknál, a székrekedés elleni ételek segítségével.

Kétféle rost ismert: a vízben oldhatatlan és a vízben oldódó rostok. A rostok előnyös hatásait egyébként az orvostudomány is teljesen alátámasztja: ebben a tekintetben teljes az egyetértés a „hivatalos orvostudomány” és a természetes gyógymódokat javasoló szakemberek között.

Melyek a székrekedés elleni ételek legfontosabb képviselői?

  • A teljes kiőrlésű lisztből készült kenyér: sokan a fehér kenyeret szeretik jobban, ez azonban megszokás kérdése is, ha tehetjük, válasszuk a barna kenyeret, vagy a korpás kenyeret
  • A barna rizs: hasonlóan a kenyérhez, válasszuk tudatosan a több rostot tartalmazó barna rizst
  • A zab – egyre több igen finom, zabból készült étel kapható.
  • Próbáljuk ki, egészséges és finom
  • A zöldségek közül a bab, borsó, kukorica, brokkoli, a gyümölcsök közül a szilva a legjobb rostforrás, de sokat tartalmaz az alma és a füge is. Általában elmondható, hogy a zöldségek és a gyümölcsök sok rostot tartalmaznak.

A rostok szerepe hármas: egyrészt nagyon jól serkentik a bélmozgást, a bél falát ingerlik, és ezáltal segítik a táplálék, majd a bélsár előre haladását; másrészt tisztítják a bél falát, segítenek eltávolítani az emésztetlen lerakódásokat, amelyek gátolják a tápanyagok felszívódását; harmadrészt kitűnő közeget jelentenek a hasznos bélbaktériumoknak, amelyeknek nagy szerepük van az egészséges bélműködés fenntartásában. E három ok miatt ezek valóban székrekedés elleni ételek.

Az ideális helyzet tehát jól érthető: minél több rostos táplálék fogyasztása véd a székrekedés ellen, megelőzheti a székrekedés kialakulását. Sajnos azonban a hétköznapi gyakorlat azt mutatja, hogy, hiába vagyunk tisztában a szükséges táplálkozási igényekkel, ez nem mindig valósul meg. Ilyenkor segítségünkre vannak azok a készítmények, amelyek magas rosttartalmúak.

0 Ft0 termék

Kosár